Åarjelsaemien / Sørsamisk

Rossen tjïelte lea åarjelsaemien gïele reeremedajve. Dan åvteste tjïelten lea sjïere dïedte dovne gïelem jïh kultuvrem vaarjelidh. Rosse SV åtna reeremedajvem hijven gaajhkesidie guktie gellielaaketje seabradahkine sjædta.

Rosse SV sæjhta saemien seabradahkem nænnoestidh. Rosse SV sæjhta barkedh guktie saemieh Rossen tjïeltesne åadtjoeh ietniengïelem, kultuvrem, identitetem jïh aerpievuekiem nænnoestidh skuvlesne, maanagïertesne, jieliemisnie jïh tjïelti dïenesjefaalenassesne.

Saemien kultuvre jïh båatsoe daerpies gosse edtjebe ietniengïelem jïh aerpievuekiem vaarjelidh. Dan åvteste mijjen dïedte eadtjohkelaakan barkedh dovne kultuvrem jïh gïelem vaarjelidh. Daelie jïh båetijen aajkan dåeriesmoerh kliman åvteste. Aalkoealmetjh daejrieh guktie dåeriesmoeride unniedidh, dan åvteste vihkele mijjieh gaajhkesh maehtebe krööhkestidh.

SV sæjhta:

Røros kommune er en samisk språkforvaltningskommune, og det er en oppgave som forplikter. Røros SV mener det også er med på å berike felleskapet og samfunnet vårt. Vi ønsker et synlig, sterkt og levende samisk samfunn i Røros kommune.

Vi har jobbet for, og vil fortsette jobben for at våre samiske innbyggere får oppfylt sine rettigheter til sitt språk, sin kultur, identitet og levesett. Det være seg i skole, barnehage, helse, næring og i alle kommunale tjenester og på arenaer i vår kommune.

Den Rørossamiske kulturen og båatsoe/reindrifta er bærebjelken for samisk språk og levesett. Derav har vi et særskilt ansvar for å beskytte og bevare denne. Klimaendringene er her, og de vil bli mer og mer fremtredende med årene som kommer. Naturkunnskapen til vårt samiske folk vil være en betydelig del av løsningen, og vi mener vi må lytte for å bekjempe klimakrisen og de utfordringene som følger med.

SV vil :